Houd jij van stevig doorstappen, maar kan jij niet hardlopen? Dan is PowerWalken echt jouw sport in laagdrempelig en zeer effectief bewegen. Het is geschikt voor iedereen en op elke leeftijd!

PowerWalken is hip! Wil jij intensief lopen, maar is hardlopen niet jouw ding? Powerwalken is dan een mooi alternatief voor intensief bewegen. Je wandelt stevig door en neemt je armen daarbij intensief mee. Dit bevorderd je houding en tegelijkertijd je conditie. Onderweg wisselen we het wandelen af met krachtoefeningen. Deze zijn eenvoudig maar doeltreffend. Hierdoor onderhoud je je spieren, maar worden ze ook sterker. Met Powerwalken houd je altijd 1 voet aan de grond, waardoor je gewrichten minder worden belast. En dat is wel zo prettig!

En juist in deze tijd van Corona is het belangrijk om gezond en fit te blijven, lichamelijk en mentaal. We gaan er minder op uit, waardoor je misschien minder beweegt. Dan is het fijn als je toch actief kunt blijven bij een club die aandacht besteed aan de richtlijnen van het RIVM. We zorgen ervoor dat jij op veilige afstand van je mede powerwalkers kunt meedoen aan de les. Jouw gezondheid vind ik super belangrijk, daarom kan je je veilig bij ons aansluiten.

Waarom?

In beweging zijn is belangrijk! Om ons lichaam goed te laten werken is het van belang zoveel mogelijk functies van ons lichaam te blijven trainen en onderhouden. Met PowerWalken doe je dat allemaal en dat op een laagdrempelige manier. Ieder loopt op zijn of haar eigen tempo mee, de oefeningen zijn eenvoudig en wat een heel mooi pluspunt is, we zijn buiten in beweging. Het is inspannen en ontspannen tegelijk. En geschikt voor iedere leeftijd! Geïnteresseerd? Meld je dan nu alvast aan via PowerWalk Emmen! Mijn instructeurs-opleiding heb ik verkregen via: De PowerWalk Club

De voordelen

  • Je varieert in snelheid, daardoor verbetert je conditie snel.
  • Je wandelt actief, waarbij je ook je armen intensief meeneemt in het bewegen, waardoor je houding verbeterd.
  • Je doet krachtoefeningen tussendoor, hierdoor onderhoud je je spiermassa.
  • Samen bewegen motiveert.
  • Het goed is voor je sociale contacten.
  • Je werkt aan jouw positieve gezondheid, voor een gezonde leefstijl en een fitter leven!

Programma

  • Warming-up
  • PowerWalken!
  • Krachtoefeningen
  • PowerWalken!
  • Balansoefeningen
  • PowerWalken
  • Mobiliteitsoefeningen
  • PowerWalken!
  • Cooling-down

Kledingadvies

Makkelijk zittende (stretch) kleding waarin je lekker kunt bewegen. Kleding in lagen is ook handig, zodat je iets uit of aan kunt trekken. Kies voor lekker en comfortabel zittende schoenen, geschikt voor zowel een harde als een zachte ondergrond. Bijvoorbeeld, wandelschoenen, sport- trail- of hardloopschoenen. In de avond is goede verlichting noodzakelijk, kies bijvoorbeeld voor een reflectievest met ledlampjes of ledlampjes voor om de bovenarmen.

Bekijk wanneer jij wilt Powerwalken en lees meer op: Lesrooster en tarieven.

Gezond zijn en gezond blijven, dat geldt voor iedereen! Blijf bewegen, zoek ontspanning en probeer mindful om te gaan met de situatie die nu in de wereld leeft. Namasté Marise