Vind je het fijn om buiten ontspannen te bewegen, maar kom je hier (nog) niet aan toe? Vind je het belangrijk om je fysiek en mentaal te blijven ontwikkelen? Ben je toe om meer tijd te nemen voor jezelf? Dan is een Mindful Walk cursus iets voor jou.

Neem wekelijks een moment voor jezelf door buiten te bewegen, zonder prestatiedruk. Leer mindfulness- en ademhalingstechnieken toe te passen tijdens het wandelen. Je krijgt meer energie en minder stress. Je hebt daarna meer balans in je dagelijkse leven! Kom uit je hoofd en in je hart.

De Cursus Mindful Walk, wordt 1 op 1 gegeven. Een Mindful walk cursus verloopt via het principe van Mindful Run Nederland. Wij gaan daarbij de frisse buitenlucht van de gemeente Emmen in.

Waarom?

Mindful Walk heeft positieve effecten op vrijwel alle organen in het lichaam. Regelmatig bewegen helpt een breed scala aan gezondheidsproblemen en ziekten te voorkomen, of reeds aanwezige klachten te verminderen. Veel mensen leggen zich echter teveel prestatiedoelen op. Mindful Walk leert je hoe je volop van de omgeving kunt genieten met een juiste ademhaling en lopen in het “HIER EN NU”. Het mooie is dat je de mindfulness- en ademhalingstechnieken niet alleen tijdens het wandelen toepast, maar in je hele leven. Hierdoor krijg je meer energie en minder stress, ook als je niet aan het wandelen bent! Klik hier voor extra informatie over mindfulness! Of lees verder op: www.mindfulrun.nl

De voordelen

  • Je krijgt meer energie door een betere ademhaling.
  • Je hebt een betere focus.
  • Je kunt gemakkelijker lopen.
  • Je kunt je beter kunnen ontspannen.
  • Je wandelcarrière krijgt een impuls door alle technieken die je leert!

Programma

  • Rustig wandelen en warming up oefeningen.
  • Ademhalingstechnieken, Yoga, Core Stability oefeningen.
  • Beter leren lopen, wandelen als beleving, beter leren voelen.
  • Kern specifiek gericht op diverse ademhalingstechnieken.
  • Cooling down en Body-scan.

Kledingadvies

Makkelijk zittende (stretch) kleding waarin je lekker kunt bewegen. Kleding in lagen is ook handig, zodat je iets uit of aan kunt trekken. Kies voor lekker en comfortabel zittende schoenen, geschikt voor zowel een harde als een zachte ondergrond. Bijvoorbeeld wandelschoenen, sport- trail- of hardloopschoenen.

Bekijk wanneer jij wilt Mindfulwalken en lees meer op: Lesrooster en tarieven.

Waar je ook gaat…………….daar ben je – John Kabat-Zinn

*IVM het Coronavirus in Nederland wordt de Mindful Walk Clinic vanaf 27 jaar en voor maximaal 4 personen per groepje, met 1,5m afstand, gegeven.

Gezond zijn en gezond blijven, dat geldt voor iedereen! Blijf bewegen, zoek ontspanning en probeer mindful om te gaan met de situatie die nu in de wereld leeft. Namasté Marise